torsdag 10 oktober 2013

EFSA Hösttävling!

 
 Bestämde sent för att åka ner till Råå för att ställa
upp i EFSA Hösttävling. Fisket var bra.
Vi började med skrubba och det fungerade bra denna dag.
Totalt fick jag upp nitton skrubbor.
Därefter åkte vi för att fiska sej.
Fyra stycken blev mitt resultat.
Rödspättedags. Ett fiske som jag gillar!
Jag lyckas fånga trettio stycken.
Sandskäddorna däremot var inte mina vänner.
Fick upp en mängd men endast tre stycken som var godkända.
Knoten var inte pigg på mina grejer så den nollade jag.
Sista tiden låg vi vid M7. Här dog fisket för mig.
Tappade två koljor precis när jag skulle lyfta in dem på båten.
Fick upp en till slut, samt en vitling.
 
Det började bra men slutade dåligt.
En 7:e plats blev det till slut!
 
Ha det bra alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar