fredag 30 augusti 2013

EM Havsfiske 2013

 
Svenska medaljskörden från årets EM i Havsfiske.
 
Svenska deltagare möttes upp i Helsingör under lördagen.
Det var trevligt med mycket fiskesnack!
 
EM började med invigning på söndagen.
Nu var det dags att ladda inför måndagens light line tävling. 
Deltagarna fick en 4 kilos lina att fiska med. Kändes som ett gummiband.
Måndagen var ingen bra dag för mig. Inget fungerade!
Engelsmannen på min sida var riktigt duktig på detta fisket.
Svenska laget hade dock stora framgångar.
 
 
Sixten Dahlbom lyckades bäst med en 2:a plats.
Henke Karlén hamnade på en 6:e plats, Stefan Moström på 7:e
och Linus Nilsson på en 8:e plats. Bra kämpat!
 
Tisdag - det var nu det gällde!
 
 
Förberedelserna är i full gång!
 
En dålig start för mig gjorde att jag hamnade efter.
Det var bara att försöka jobba sig uppåt och inte tappa humöret.
Det fungerade sådär! Kom ikapp en del, men inte tillräckligt.
Fick ihop 85 poäng av 100 möjliga.
 
 
Uppladdning inför onsdagens fiske!
 
Onsdagen började lika illa för min del. Skrubbafisket gick bra och
 nu närmade jag mig toppen. Efter rödspättafisket kände jag att jag var
med igen. Tyvärr tappade jag lite på vitling- och koljafisket.
Sixten Dahlbom var i ledning, Henke Karlén på 3:e plats och
jag på 15:e plats efter dag två.
 
 
Torsdagen var lik de andra dagarna.
Börjar dåligt, men kommer tillbaka.
 Leder sidan en bit in på eftermiddagen.
Skrubba-, rödspätta- samt stensnultrafisket  fungerar perfekt.
Men VARFÖR får jag inga bonusfiskar???
Inte en enda så här långt!
Jag får vitling, men missar kolja och knot.
Tappar tyvärr ledningen. Klättrar ändå upp till en 14: plats.
Henke Karlén ligger 3:a och Sixten Dahlbom 6:a.
 
 
Återigen inget flyt med sillen på fredagsmorgonen.
Men med ett bra skrubbafiske hade jag ledningen på sidan.
Den här dagen fick jag äntligen lite flyt!
Nu kommer bonusfisk, en makrill. Tack!
En stund senare ser jag horngädda i vattnet.
Vevar snabbt upp och kastar rätt ut i stimmet.
Tar inte lång stund innan jag får upp en. Känns skönt!
Efter detta känner jag mig ganska säker på båtsidan.
Sista timmen tar jag det lugnt. Jag har två stycken från mitt 4-mannalag
på min sida som har chans att fiska upp sig.
Det slutade med en seger på sidan.
 
Sammanfattningsvis så var tisdagen en ödesdag.
Den dåliga inledningen straffade sig. Slutade på en 11:plats.
Det var tätt i toppen.
 
 
Resultat Individuellt
 
      1. Martin Hubert                      Dk                          397,736
      2. Niels Grodsk Jörgensen        Dk                          394,516
      3. Sixten Dahlbom                   Swe                        392,776
      4. Cees Vader                          Dk                          385,101
      5. Michael Lorenzen                 Dk                          383,328
      6. Ray Barron                           Eng                        381,953
      7. Clifford Newbold                  Eng                        380,979
      8. Thor Rasmussen                    Dk                         380,841
      9. Neil Bryant                           Eng                        380,706
      10. Sven Åge Madsen                 Dk                          380,524
      11. Benny Johansson                 Swe                        379,054
      12. Umberto Fontemaggi           Ita                           376,154
      13. Henrik Karlén                      Swe                        370,671
      14. Charles Lara                        Gibraltar                 366,289

Resultat Tvåmannalag
 
 
      1. Lorenzen + Hubert                      Dk                     781,064
      2. Th Rasmussen + N. Jörgensen    Dk                     775,357
      3. Vader + Madsen                          Dk                     765,625
      4. Barron + Bryant                          Eng                    762,659
      5. B. Johansson + H Karlén            Swe                    749,725
      6. Dahlbom + Sonesson                  Swe                    745,858
 
 
Resultat Nationslag

      1. Danmark      
      2. Sverige
      3. England

 

 
Mia Hammarlund slutade på en 2:a plats i damklassen.
 
Med detta vill jag ge ett stort Tack till mina sponsorer
AbuGarcia och Garmin!
 
 
 


 


 


 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar